dissabte, 26 de novembre del 2016

10 NADALES MODERNES





Ara sí, estem a un pas del Nadal i, per tant, entrem de cap a les típiques setmanes de preparar poemes, cançons, portades, postals...tota una feinada!!

Com ja sabreu després d’un any amb el blog (perdoneu l’incís però... UN ANY ja...) no m’agraden les coses típiques que es repeteixen cada curs infinitament. Sempre intento buscar noves maneres de fer el mateix i noves idees com el CALENDARI D’ADVENT PER LA COHESIÓ DE GRUP que us vaig ensenyar al post passat. Tampoc m’agraden aquelles parts del nadal on fem fer als infants postals/portades només per a que als pares se’ls caigui la baba amb el que ha fet el seu fill i en les que l’infant hi participa més aviat poc. En relació a les postals/portades de nadal l’any passat vaig publicar una entrada de DIFERENTS IDEES NADALENQUES on els nenes són els únics creadors de les seves obres, tant si queden maques com si no, i, per tant, no seran mai totes iguals. Sé que hi ha idees molt boniques i que ens fan molta gràcia però, des del meu humil punt de vista, si no les pot realitzar íntegrament l’infant més val que les descartem. No en traurà res d’estampar una mà en una cartolina i que la mestra hi dibuixi un camell.

Bé, com anava dient, m’agrada buscar les idees més atípiques i alternatives a aquestes tradicions tant arrelades i que sovint no canviem massa. Per això avui us porto 10 NADALES MODERNES. Sí, res del clàssic “fum fum fum” avui en dia n’hi ha moltes més i que no es centren tant en la tradició catòlica del nadal. Com us comento a l’anterior post, avui en dia les nostres aules són diverses i riques en cultures i religions pel que hem de buscar celebrar totes aquestes tradicions de la manera més inclusiva possible, per tant, hem de descartar aquelles que es centren en la part catòlica d’aquestes festes.




“Aquelles nits de Nadal” amb Cris Juanico, Jofre Bardagí, Beth Rodergas, Marc Ros, Miqui Puig, Nil Torres, Gerard Quintana, Josep Thió, Xavi Ciurans, Joan Masdéu, Gossos i Pep Suasi (2005)



Una cançó càlida i nostàlgica composada per Jofre Bardagí per a Altre cançons de Nadal 3 que no pot faltar a cap Nadal.


“Quan somrius” amb Pemi Fortuny, Adrià Puntí, Cris Juanico, Jofre Bardagí, Pep Suasi, Josep Thió, Joan Reig, David Rossell, Laura Casas, Miqui Puig, Gossos i Jordi Planagumà (2000)Quan Somriusamb Enric Verdaguer, Els Catarres, Nyandú, Casa Rusa, Blaumut, Elena Gadel,Cesk Freixas, Teràpia de Shock i Obeses (2013)  
     


Se n’han fet varies versions que han aconseguit ser un clàssic del Nadal català. Aquesta en va ser la primera.


“Regala petons” d’Obeses (2013)







“Un camell d’Orient” de Manel (2008)







 “Aquí és Nadal i estic content” de La Pegatina (2010)







 “Jo voldria que tot l’any fos com Nadal” de Glaucs (2000)




                                 

“El noi de la mare”  de Blaumut (2013) 


              


“És nadal al món”  de Els Catarres (2013)




                 

“Jingle Bells Rock” de Teràpia de Shock (2013)







“Caga tió” de Gossos (2007)









Com podreu veure la majoria de les cançons que us proposo, per no dir totes, formen part dels diferents CD d’Altres Cançons de Nadal, un imprescindible a totes les aules. Comentar-vos, també, que els 5 CDs d’aquesta col·lecció els podreu trobar al Spotify de forma gratuita.



Doncs aquestes són les 10 NADALES MODERNES que més m'agraden i que més em transmeten el que és per mi l'esperit nadalenc.



RECORDEU: si us agrada el que llegiu podeu seguir-me fent clic al "seguir" de la barra lateral. 


També em trobareu al FACEBOOK, INSTAGRAM i PINTEREST.









2 comentaris: