dilluns, 2 de gener del 2017

CARTA ALS REIS D'UNA MESTRA


Estimades ses Majestat els Reis d’Orient,

El meu nom és Paula i ja fa 24 anys que em coneixeu. Com ja sabreu sóc mestra tot i que, malauradament, només ho diu la meva titulació.

Aquest any m’he portat molt bé, he treballat tot el que he pogut i m’han deixat, he emprés nous projectes, he millorat el meu anglès, he aprés dels meus companys, he estimat als meus, he fet voluntariats, i he buscat amb totes les meves forces i il·lusió ser mestra!

És per això que us vull demanar un regal. Sí, només UN! Més aviat podríem dir que és un desig i no és pas material.  Us demano UNA OPORTUNITAT. Només una! Us prometo que no us decebré. Sé que som moltes les mestres que demanem aquest desig i per això us escric aquesta carta, per recordar-vos que m’he portat molt bé aquest 2016 i m’ho mereixo!

Molts infants, quan els explico que sóc mestra, em pregunten immediatament: De quina escola? o De quina classe?. És una pregunta innocent i sense maldat alguna, ho sé. Però indirectament em fa mal. Pel cap se’m passen algunes respostes però estan molt lluny del que voldrien sentir i del que entendrien. Com puc explicar-los que sóc mestra, només, perquè tinc el títol i perquè així m’hi sento però no sóc tutora de cap escola. Com els explico que estic a unes llistes infinites en les quals em demanen experiència però no em donen l’oportunitat d’aconseguir-la. Com els explico que sóc el numero 62.200 i pico en aquestes inacabables llistes. Com els explico que per molt que m’esforci i em formi com a molt tindré una substitució. Com els explico que fa 6 o 7 anys que no hi ha oposicions i que, per tant, si algun dia sóc tutora no serà amb plaça fixe. No puc!  

Sabeu que és el que m’agradaria explicar-los? M’agradaria explicar-los que sóc tutora d’un grup de nens i nenes que m’ensenyen cada dia. M’agradaria explicar-los com tots junts aprenem uns dels altres. M’agradaria explicar-los tots aquells punts forts de cada infant, tots ells diferents però amb molt que aportar al grup. M’agradaria explicar-los el que m’agrada ajudar a descobrir a cada infant allò que l’apassiona, el seu talent. M’agradaria explicar-los com intento crear un ambient motivador i potenciar l’autoestima de cada infant. M’agradaria explicar-los que cada dia sóc millor mestra gràcies a ells. Però no puc!

A canvi us prometo aprofitar cada minut d’aquesta oportunitat que, per mi, seria un REGAL! Us prometo aprendre de cada experiència, per petita que sigui. Us prometo esforçar-me en trobar les virtuts i genialitats de cada infant (sí, sóc de les que pensa que tots tenim un crack a dins!). Us prometo pensar en les necessitats de tots els infants. Us prometo somriure molt! Us prometo SER MESTRA!

Estimats Reis, no és molt el que demano! És tan sols una cosa però d’ella en depenen moltes d’altres. Amb aquest regal seria FELIÇ!



PD: Espero que algun REI, mooooooolt mag, llegeixi la meva carta i pugui portar-me aquesta OPORTUNITAT/DESIG!



Moltes gràcies,





PAULA VILELLA


4 comentaris:

  1. M'encantaa!
    Em sento super identificada amb tu...!
    Jo també vull aquesta oportunitat!

    Molts ànims i força super mestra :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies bonica! Esperem doncs que els REIS ens portin oportunitats a totes!! Volem l'oportunitat de ser súper MESTRES!!!

      Elimina
  2. Genial Pauli! Espero que algun dia puguem arribar-hi! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. N'estic segura Mónica! Amb paciència, il.lusió i VOCACIÓ ens arribarà una OPORTUNITAT segur! Petons bonica!

      Elimina