Il·lustració: Joan Turú |
Així doncs, una
MESTRA HA DE SER O TENIR:
UNA PACIÈNCIA INESGOTABLE. Així és, una mestra
ha de ser PACIENT i molt. Sinó és així amb un dia a l’aula en tindrà ben prou. Considero
que la paciència va de la mà de la vocació. Sense vocació la paciència s’acaba
ràpid, però si fem el que ens agrada i estimem podem tenir una paciència
infinita.
SABER SER ALUMNE EN ALGUNS CASOS. Una bona
mestra ha d’estar sempre oberta a aprendre dels seus alumnes i d’altres
companys. La societat avança i la formació constant ha d’estar present a l’agenda
de tota mestra, i no em refereixo només a la reglada.
ALEGRE FINS I TOT EN ELS MALS DIES. Tothom té
dret a tenir una mal dia, però a una mestra, gairebé, no se li notarà. Una bona
mestra té la capacitat de canviar la mentalitat en entrar a l’aula i fer aparèixer
el seu millor somriure cada dia. És important tenir un somriure per a cada
infant, ells són els protagonistes.
AMOR PER REPARTIR A TOTS ELS INFANTS. En les
edats en que ens movem l’afecte hi juga un paper molt important. És per això que
s’establiran molts vincles afectius entre l’adult i els infants els quals els faran
sentir segurs i còmodes dins l’aula.
UN SISTEMA IMMUNOLÒGIC
A PROVA DE QUALSEVOL VIRUS. Molts dies, setmanes i mesos ens trobarem exposades
a virus i malalties de diferent caire, sobretot a les estacions de més
fred de
l’any. I no, no som metges de capçalera. Així doncs el nostre sistema immunològic
ha d’estar preparat per suportar-ho tot, des de mocs verds i densos fins a
caques grogues i toves. Sí, així és la nostra feina.
ULLS PER TOT EL
COS I UNES ORELLES D’ELEFANT. L’observació en la tasca de docent és primordial
i imprescindible. Ens serveix per veure i conèixer com i en quin moment es
troba cada infant i quines necessitats i interessos té. Per tant, des del meu
punt de vista, una bona mestra ha de ser una bona observadora i intentar captar
tots els moments d’una aula.
MILIONS D’IDEES
I PROJECTES PER A FER. La creativitat no pot faltar dins una aula d’infantil.
Una bona mestra l’ha de fomentar entre els seus alumnes i tenir-la per inventar
i crear nous projectes plens de nous aprenentatges.
COMPROMESA AMB EL
MÓN. El món esta per canviar-lo i nosaltres som les principals encarregades. Hem
de fomentar el respecte pel que ens envolta, la solidaritat i l’esperit crític
en els nostres alumnes. Amb aquests valors entendran el món del seu voltant i
tindran les eines necessàries per canviar allò que no funciona. Hem de ser
crítiques per a ajudar a que els nostres alumnes ho siguin i creïn una opinió
personal i busquin les explicacions d’allò que succeeix al seu voltant.
ESTIMAR L’EDUCACIÓ.
Hem d’estimar allò que fem i creure-hi plenament. Hem de creure en tots els
nostres alumnes ja que tots són únics i especials. És l’única manera de
transmetre als infants que allò que fan és important al món i que l’educació és
un regal i un dret. Hem d’estimar i mimar l’educació perquè, avui en dia, ningú
ho farà per nosaltres.
Fins aquí el meu DECÀLEG D'UNA BONA MESTRA!
Fins aviat MESTRES!
Bona nit,
ResponEliminaNo sóc una mestra de menuts, si d'estudiants universitaris. La Paula, de forma directa i clara demanda un compromís i implicació en l'educació més enllà dels coneixements teòrics i metodològics. Hi estic totalment d’acord, en uns temps en que lleis, és a dir límits no sempre necessaris, ens apilonen contra la paret i ens omplen de prejudicis i de desamin, trenco una llança per recuperar gaudir i revolucionar el fet de ser mestre. Dels més petits als més grans!
Totalment d'acord, però no m'agrada que es parli en femení tota l'estona. A Educació Infantil també hi treballen homes i són igualment vàlids.
ResponEliminaTens tota la raó del món! Tendeixo a parlar en femení perquè se'm fa pesat posar sempre el/la mestre/a però està clar que poden ser tan bons mestres els homes com les dones! Ho tindré present en properes publicacions! Moltes gràcies!
Elimina